fbpx

Jotta studiolla olisi turvallista harjoitella, pidämme huolen seuraavista:

  • Laitteet ja välineet puhdistetaan jokaisen asiakkaan jälkeen.
  • Tilat desinfioidaan aina sopivissa väleissä, vähintään kahdesti päivässä.
  • Jokaisella on pääsääntöisesti omat laitteensa ja välineensä ja peräkkäisillä tunneilla vältetään samoja pienvälineitä. Circuit-tunnit ovat tästä poikkeus ja mikäli tilanne kärjistyy, poistetaan ne aikataulusta kokonaan. Nyt circuit-tuntien osallistujamäärä on rajattu 4 henkilöön.
  • Peräkkäisten yksilö- ja pariohjausasiakkaiden harjoitukset pyritään järjestämään eri laitteilla.
  • Illoissa on aina max. 2 ryhmää. Näin rajoitetaan asiakasmäärää desinfiointikertojen välissä.
  • Ohjaukset voidaan toteuttaa myös täysin etänä, jos haluat harjoitella studiolla ilman ihmiskontaktia. Ethän silti saavu studiolle, mikäli sinulla on koronan oireita taikka olet matkustanut riskimaissa.

Emme kuitenkaan pysty turvaamaan yhteisiä harjoituksiamme yksin vaan apuasi tarvitaan. Varmistathan siis, että…

  • et tule studiolle, mikäli sinulla on koronan oireita (muistathan myös vatsaoireet).
  • pidät huolta käsihygieniasta. Käsidesiä löytyy heti ovelta ja kädet pääsee pesemään WC:ssä heti oven vieressä.
  • noudatat ohjeita oma-aloitteisesta 14 päivän karanteenista, mikäli olet matkustanut ulkomailla.
  • kerrot minulle, jos kaipaat lisää etäisyyttä. Vähennän taas kosketusta ohjatessa ja pyrin pitämään etäisyyttä mutta tavat ovat niin juurtuneita, että saatan tässä välillä epäonnistua. Niinpä toivon, että teet kanssani yhteistyötä ja hätistelet minut kauemmaksi, jos tunnet olosi epämukavaksi.

Yhdessä varmistamme, että harjoitukset jatkuvat syksyn läpi. Turvallisesti <3

Workout with your gang on PilateSM-studion pienryhmäkonsepti, jossa yhdistyy ystävien kanssa harrastaminen sekä tehokas laitepilatesharjoittelu.

Konsepti on simppeli; kerää max. 5 henkilön ryhmä ja varaa teille sopiva yksityinen pilatesharjoitus. Tunnin jälkeen teille tarjotaan smoothiet yhteistyössä Bagel Housen kanssa, jotta voitte kruunata harjoituksen hetken levähdystauolla yhdessä ystävien kanssa. Voitte tulla kokeilemaan laitepilatesta kerran taikka varata harjoituksen vaikka joka viikolle! Tunneilla käytetään monipuolisesti eri pilateslaitteita (tornit, wunda/high chair -yhdistelmä, matto, magic circle, käsipainot ja reformer (ryhmille, jotka käyvät säännöllisesti)).

Yhden harjoituksen hinta on 110 € eli vain 22 € / henkilö 5 henkilön ryhmältä. Tämä hinta sisältää treenismoothiet.

Katso vapaat ohjausajat varauskalenteristamme ja varaa porukallesi harjoitus mailitse sanna-maria@pilatesm.fi

Mattopilatesopettaja, kiinnostaako laitepilates? Tämä on kurssi juuri sinulle, jolla on jo aiempaa pilatestuntemusta matolta mutta laitepilates on sinulle vielä vieras maailma. Kurssilla tutustutaan monipuolisesti eri pilateslaitteisiin ja syvennetään sitä kautta ymmärrystä pilateksesta, jota voit hyödyntää myös omilla pilatestunneillasi. Samalla tutustut myös pilatesopettejakollegoihisi rentojen lauantaitreenien lomassa.

Kurssin opettajana toimii PilateSM-studion omistaja Sanna-Maria Hellsten (Peak Pilates Comprehensive Level II -ohjaaja sekä Peak Pilates Master Instructor -koulutettava). Kurssi toteutetaan max. 5 henkilön pienryhmissä. Kurssi on tarkoitettu ainoastaan mattopilateskoulutuksen käyneille opettajille, joilla ei ole aiempaa kokemusta laitepilateksesta. Klassisen pilateksen tuntemus ei kuitenkaan ole välttämätöntä.

Kurssin sisältö:

  1. kerta: Tornit
  2. kerta: Tornit
  3. kerta: Tuolit
  4. kerta: Circuit – refomer, tuolit ja tornit
  5. kerta: Circuit – reformer, tuolit ja tornit

Lisäksi saat kotiharjoitusohjelman, jolla täydennät osaamistasi myös kurssikertojen välissä. Harjoitusohjelma sisältää liikevideot, kirjalliset ohjeet sekä valmentajan tuen Syke Tribe -verkkovalmennusalustalla.

Ajankohta:

17.10. – 7.11.2020 ja 21.11.2020 Lauantaisin klo 11.00 – 12.00

Hinta: 110 €

Ilmoittaudu mukaan mailitse: sanna-maria@pilatesm.fi

Kurssilla tutustutaan eri pilateslaitteisiin; reformereihin, torneihin sekä tuoleihin.

Ota ensiaskeleet pilateksen maailmaan tällä pilateksen alkeiskurssilla, jolla tutustutaan niin pilateksen perusperiaatteisiin, keskeisimpiin konsepteihin kuin myös yleisimpiin laitteisiin. Ohjaajana toimii PilateSM-studion omistaja Sanna-Maria Hellsten (Peak Pilates Comprehensive Level II -ohjaaja sekä Peak Pilates Master Instructor -koulutettava). Kurssi toteutetaan max. 5 henkilön pienryhmissä eikä aiempaa pilateskokemusta tarvita.

Kurssin sisältö:

  1. kerta: Matto ja tornit
  2. kerta: Matto ja tornit
  3. kerta: Tornit
  4. kerta: Circuit – reformer, matto ja tornit
  5. kerta: Circuit – reformer, matto ja tornit

Lisäksi saat kotiharjoitusohjelman, jolla täydennät osaamistasi myös kurssikertojen välissä. Harjoitusohjelma sisältää liikevideot, kirjalliset ohjeet sekä valmentajan tuen Syke Tribe -verkkovalmennusalustalla.

Ajankohta:

Kurssi 1: 17.8. – 14.9.2020 Maanantaisin klo 18.15 – 19.10 TÄYNNÄ

Kurssi 2: 17.8. – 14.9.2020 Maanantaisin klo 19.20 – 20.15 TÄYNNÄ

Kurssi 3: 21.9. – 19.10.2020 Maanantaisin klo 18.15 – 19.10 TÄYNNÄ

Kurssi 4: 16.11. – 14.12.2020 Maanantaisin klo 18.15 – 19.10

Hinta: 135 €

Ilmoittaudu mukaan mailitse: sanna-maria@pilatesm.fi

Laitepilateksen alkeiskurssilla tutustutaan muun muassa torneihin, joilla tehdään cadillac-liikkeitä.

Ilmoittaudu: https://onlinepilatesclasses.com/product/march-31-2020-turku-finland/

Aika: Tiistaina 31.3. klo 18.30

Paikka: Sinä päätät!

Hinta: 10 € (valitse valuutaksi € niin 20$ muuttuu 10 €)

Ethän silti saavu studiolle, mikäli sinulla on koronaviruksen oireita tai epäilet altistuneesi virukselle vaan jää silloin kotiin lepäämään!

Lokakuun viimeisenä viikonloppuna PilateSM-studiolla tehdään PilatesHyvää tavoitteena kerätä varoja Roosa nauha -keräykselle. Lisätietoja tästä linkistä, tervetuloa mukaan!

Viimeiset viikot Amsterdamissa kuluivat vauhdilla. Yritin pysyä positiivisillä mielin mutta toki mamman kuolema oli usein mielessä ja siihen liittyvien asioiden hoitaminen lähes päivittäinen puheenaihe kotipuolen kanssa.

Samalla tasapainoilin, miten saisin työt sellaiseen vaiheeseen, että voisin hyvin mielin jättää ne seuraavalle komennuslaiselle, mitä kaikkea haluan vielä tehdä ennen paluuta Suomeen, kenet uusista ystävistäni ehdin nähdä jne. Ja aika juoksi. Yhtäkkiä oli jo viimeinen ilta työkavereideni kanssa, seuraavan päivän pilatestunti hirveässä krapulassa (en suosittele mutta ainakin Monicalla oli hauskaa, jos ei muuta positiivista…) ja pakkaaminen. Tunnelma oli erittäin haikea. Tiesin, että palaan kotiin hankalaan tilanteeseen; putkiremontti edelleen päällä, töissä vuoden kiireisimmät ajat, paljon asioita järjesteltävänä. Hei hei rento fiilis, rauhalliset päivät pilatespuuhissa ja siisti, oma asunto…

Huhtikuu oli vaikea. Arki pyörähti rysähtäen käyntiin ja yritin pyörittää sitä asuen äitini luona Taivassalossa. Päivittäistä järjestelyä, miten pääsen töihin ja entäs sitten, jos minulla on menoa töiden jälkeen niin missä sitten nukun, kun en enää pääse Taivassaloon. Muutamia öitä tuli vietettyä studion lattialla, muutamia kavereiden sohvilla… Hautajaiset, mamman asunnon tyhjentäminen ja perunkirjoitus… Päivä kerrallaan, ei siinä muu auttanut. Toukokuu helpotti näiltä osin, kun pääsin takaisin omaan asuntooni. Remontti kuitenkin oli myöhässä ja jatkuu edelleen talon muissa osissa, poraaminen alkaa joka aamu klo 7. Töitä oli paljon ja deadlinet lähestyivät. Samalla kuitenkin komennuksen jälkivaikutukset alkoivat tuntua.

En tiedä tiesittekö mutta on koko ajan yleistyvä ongelma, että komennuslaiset palatessaan kotiin tuntevat olonsa hyvin tyytymättömiksi ja usea päätyykin vaihtamaan työpaikkaa nopeasti komennuksen jälkeen. Syy on hyvin yksinkertainen ja järkeenkäyvä; komennuksella kaikki on ollut uutta ja jännää. On ehkä saanut haastavampia tehtäviä, työntekotavat ovat saattaneet sopia itselle paremmin tai kenties on tehnyt totaalisesti jotain muuta kuin kotipuolessa. Komennuksen päätyttyä vastaavia tehtäviä ei kuitenkaan kotiyhtiöstä välttämättä löydy ja saattaa joutua palaamaan täysin samoihin tehtäviin, joita jopa saattoi lähteä pakoon komennukselle. Ei siis ihme, että saattaa alkaa miettimään uusia mahdollisuuksia.

Vaikka olin vain kolme kuukautta poissa, nautin olostani huomattavasti, tein paljon itsetutkiskelua ja koitin miettiä, mikä sen hyvän fiiliksen teki ja miten voisin luoda samat olosuhteet myös Suomeen. Olen erittäin onnekas, että sain kokea tällaisen periodin elämässäni, sillä ilman en välttämättä olisi uskaltanut kyseenalaistaa, että voisiko elämä olla parempaa. Nyt olen nähnyt, että se todellakin voi olla, joten nyt uskallan tavoitella sitä. 

 

 

Uskon, että se oli tärkein asia, jonka toin kotiin Amsterdamista ja nyt koitan vaalia sitä päivä päivältä ja toivottavasti jossain kohtaa saavutan saman fiiliksen kuin Amsterdamissa. Muutoksia tarvitaan. Pilatesstudioni oli niistä ensimmäinen mutta ei todellakaan viimeinen 😉

 

 

 

 

 

Tästä viikosta ei paljoa ole sanottavaa. Olen koittanut tehdä kasautuneita töitä pois ja treenata. Olo on ollut uskomattoman väsynyt niin henkisesti kuin fyysisestikin. Pilatestunneilla kropan oireilun huomaa hyvin. Kestävyys on hukassa ja uusia jumeja on ilmestynyt ympäri kroppaa. Tunnin jälkeen on kuitenkin taas parempi olo, onneksi tällä viikolla on ollut kaksi yksilötuntia.

Elämä kuitenkin jatkuu surullisesta fiiliksestä huolimatta ja on tässä viikossa jotain hyvääkin ollut. Perjantaina aloitin Hyvinvointivalmennus Studio Onen Mikon kanssa kolmen kuukauden rupeaman, jonka aikana hänen on tarkoitus pitää minut ruodussa, kun muokkaan elämäntapojani vielä entisestään tavoitteitani tukeviksi. Ei siis mikään perinteinen pt-jakso vaan olen itse vastuussa treeneistäni ja syömisistäni mutta hänen tehtävänsä on tukea minua rutiinin muodostumiseen asti ja kannustaa tekemään hyviä valintoja.

Kuva by @katrihaavistophotography

Lähestyin Mikkoa otsikolla Itsekuri kadoksissa, joka kuvaa mielestäni hyvin ongelmaani. Pidän treenaamisesta mutta heti muutaman taukopäivän jälkeen takaisin rytmiin palaaminen on vaikeaa. Kiireisessä aikataulussa treeneistä tuntuu aina olevan helpoin luopua mutta eihän siinä ole mitään järkeä; miksi luovun juuri siitä mistä pidän ja mikä antaa minulle energiaa muihin taskeihin? Omista tottumuksistaan eli treeneistä tinkimisestä on kuitenkin vaikea päästä eroon varsinkin kun palaan Suomeen veroilmoituskaudelle ja vielä ilman asuntoa Turussa neljään viikkoon. Mutta jotenkin aion saada treenit sovitettua niihinkin muutamaan viikkoon ja Mikko saa pitää huolen siitä, että en syö sanojani tässä.

Syömisestä puheenollen, se vasta vaikeaa onkin. En pidä syömisestä aktiviteettina (ruuan, herkkujen kyllä), en pidä kokkaamisesta, en pidä kasviksista, en pidä kaupassa käymisestä enkä todellakaan pidä siitä, että terveellinen ruoka maksaa niin paljon. Lisäksi olen ollut hyvin vaativa itseäni kohtaan syömisen suhteen, sillä nuoruudessa ruokatottumukseni olivat kauheat mutta jos objektiivisesti ajattelee, olen päässyt siitä jo pitkälle. Olen kuitenkin käyttänyt apuna kaikenlaisia fitness-ruokavalioita, punninnut jokaisen suupalan, seurannut kiellettyjen tuotteiden listoja ja kirjannut kaiken ylös ja ties mitä hullua. Jopa maitotilkka sai moitteita yhdessä kohtaa valmentajaltani. No nämä yritykset eivät ole onnistumisiin johtaneet ja itsekriittisyys on osaltaan saanut syödäkseen.

Voin rajata herkkupäivät muutamiin, ei ongelmaa. Mutta kun otan herkut pois arjestani, ongelmakseni nousee, etten syö tarpeeksi. Suorittajaluonteelle tässä on ollut avuksi ruokapäiväkirja-appi, jonka avulla pystyn helposti seuraamaan, että saan tarpeeksi ruokaa päivittäin. Tavalla, jossa kaikki kalorit eivät tule sipsipusseista… Toki Hollannissa lempiappini ei toimi mutta se pääsee varmasti taas käyttöön, kun palaan Suomeen.

Mikolla oli tähänkin hyvin rento ote ja hän lähti lähestymään koko ruokavaliota ilon kautta eli siitä, mitä haluaisin syödä, jos saisin itse päättää. Ymmärsin, että voin syödä ihan terveellisesti ilman, että se on vaikeaa pakkopullaa, kunhan olen hieman luova. Odotan innolla tätä kolmea kuukautta ja on mukavaa saada kannustusta matkalla kohti kestäviä tapoja, jotka tukevat jokapäiväistä jaksamista ja omia tavoitteitani. Ei ole kuulemma häpeä pyytää apua, vaikka miten tuntuu, että pitäisi osata itekkin 😉

Just for me:

Kylpyöljyjä, miten ihana keksintö. Hyvä spinningtunti, paljon mereneläviä, kaksi pilatesyksäriä viikon sisällä, uusi mineraalimeikkipuuteri ja kuorinta-aine, jotka kirkastavat ilmeen 🙂

Kuunnellut äänikirjat:

  • Eleanorille kuuluu ihan hyvää – Vähän outo…
  • Röyhkeyskoulu – Alku on hyvin lupaava.